petek, 1. maj 2020

Storžič (2132 m) in vrhovi vzhodno od njega - 30.4.2020

Komaj sem dobro doumel, da se res odpirajo občinske meje, pa sem že prejel povabilo na turo. Pa naj se človek upre temu, če se lahko?☺
Tako sva se dva v četrtek odpeljala do parkirišča nad vasjo Mače, od tam pa sva nadaljevala po kolovozu proti desni v smeri Hudičevega Boršta. Višje zavijeva na prijetno stezo, ki sprva še poteka po gozdu, višje pa pripelje na razgledne travnike. Ta del poti je meni eden lepših. Sonce lepo greje, pogled naokoli pa je res čudovit. Hitro doseževa bližnje zavetišče in nadaljujeva po prečni poti proti sedlu. Ko ga doseževa zavijeva levo v smeri Cjanovce. Zmerno strma pot naju lepo vodi navzgor. Vršno pobočje je poraščeno z rušjem. Razgled se odpira in kaj kmalu že stojiva na vrhu Cjanovce (1820 m), od tu pa nadaljujeva naprej ob grebenu proti bližnjemu Srednjemu vrhu (1853 m). V nadaljevanju se pot malce spušča (tu je tudi križišče za Dolgo Njivo), nato pa se spet povzpne na rob, kjer je naslednje križišče. Tu zavijeva desno in hitro doseževa Mali Grintavec (1813 m). Megle in oblaki se valijo naokoli, a to naju pretirano ne moti, je pa hladneje kot prej. Sledi 200 metrov spusta na Mačensko sedlo, od tam pa nekaj strmega vzpona na bližnji Bašeljski vrh (1744 m). Spustiva se na drugo stran po neoznačeni stezici, ki pripelje direktno na Bašeljski preval. Tu imava nekaj malega pavze, nato pa začneva juriš proti Storžiču. Pot je mestoma kar strma, tu in tam tudi malce zahtevna. Na robu pot zavije desno in sledi grebenu. Nekajkrat so nama v pomoč tudi varovala. Brez večjih težav se vzpenjava po travnato- skalnatem terenu proti vrhu. Storžič (2132 m) je zelo razgleden vrh, a ob najinem prihodu se je držal oblakov. Tu je čas za daljšo pavzo in pogovor z gospodom, ki je tudi bil na vrhu. Tu in tam se je malce odprlo, še najbolj pa takrat, ko sva bila že precej nižje (nič novega bi lahko rekli hehe ☺). Zložna pot naju pripelje do Doma na Kališču, od koder se spuščava naprej proti dolini. Pot je bila bolj prijetna, kot sem jo imel v spominu. Ob zanesljivih markacijah se spuščava proti cesti in po njej še dobrih 10 minut do izhodišča. Sledila je še vožnja proti domu.

Razmere: prehojene poti so bile kopne in prehodne brez težav, a so sinočnje snežne padavine vsaj za kratek čas to spremenile. Tura je mestoma zahtevna s kar veliko višinsko razliko (malce večjo kot 2000 m).

Zahvaljujem se sotrpinu za povabilo in za samo turco ☺.

Pogled proti Gorenjski in še kam dlje...

Čez travnike...

Del Triglavske skupine

Ob zavetišču

Proti sedlu

Vršni del Cjanovce je samo rušje

Kočni, Grintavec, Kalška gora in greben

Pogled na Zaplato (Hudičev Boršt) spodaj

Srednji vrh

Zadaj Košuta, spredaj marsikaj :)

Blizu križišča nad Dolgo Njivo

Kar strmo

Sneg le ob poti

Vrh

Pogled v Kramarco. Še je nekaj snega v njej, tudi stopinje so bile vidne.

Midva že doli, ko se odpira

Dom na Kališču

Spodnje Kališče

Napis nekaj metrov nad parkiriščem