torek, 30. maj 2023

Med cvetlice, po Skalaški poti in na Mali vrh (2017 m) - 28.5.2023

V nedeljo sem zgodaj zjutraj štartal pri Domu Pristava v Javorniškem rovtu. Vzpenjal sem se po cesti in višje po stezi do Pustega rovta, kjer sem se ob pogledu na okolico spomnil na letošnjo fantastično zimsko turo, ki smo jo opravili tu gori 😍. Spet sem bil na cesti, ki sem ji sledil vse do sedla Suha. Tu zavijem levo in se vzpenjam kakih 10 minut proti Mali Golici; ravno toliko, da sem se lahko v živo nagledal cvetočih narcis. Kako lepo, prav za oči spočit 😍. Nekaj časa sem užival tu gori, nato pa sem se vrnil na sedlo in nadaljeval po stezici, ki pelje po grebenu proti vzhodu Kmalu dosežem Ptičji vrh (1550 m). Sestopim na drugo stran na sedlo Kočna, od tam pa naprej po poti. Kaj kmalu, ko dosežem greben, zapustim markirano pot, ki gre prečno pod grebenom in nadaljujem po dobri stezi, ki se vzpenja desno od grebena. Hitro sem na grebenu, ki mu sledim do vrha Korenščice (1764 m). Na drugi strani me čakajo cvetoče poljane: svišči, avriklji in še marsikaj, česar nisem poznal. Kakšno barvito razvajanje, res! 😍😀 po kratkem spustu sem na Belski planini, kjer si vzamem nekaj pavze. Nadaljeval sem po zložni markirani poti proti planini Seča. Tu je bilo ob poti eno večje snežišče, ki se ga da obiti spodaj po šodru (a tam rado drsi). Opazujem greben, ki je čakal name in me mamljivo vabil 😂. Le kako naj bi se lahko uprl tej skušnjavi hehe? Od lovske koče na planini krenem proti Stolu, a že po nekaj metrih zapustim markirano pot in jo mahnem po manjši dolini proti severu do mejnega kamna, kjer zavijem desno in se vzpenjam med rušjem navzgor. Nekaj časa se vzpenjam do roba, kjer se odpre pogled naprej. Tu se začne zahtevni del poti. Najprej se smer strmo spusti ob jeklenici, nato pa se večinoma drži grebena ali pa gre tik pod njim. Poseka med rušjem je narejena, smer pa tudi jasna. Kmalu sem pod naslednjim težjim delom, kjer se zelo strmo vzpnem ob jeklenici (izpuljen klin, jeklenica pa ohlapna), nato pa sledi še strm spust in prečenje desno pod grebenom do zadnje jeklenice, s pomočjo katere se spet strmo vzpnem do grebena. Težave popuščajo in kaj kmalu sem na koncu težjega dela. Vzpon nadaljujem po grebenu čez Brezov vrh (1924 m) vse do Malega vrha (2017 m), ki je danes najvišja točka mojega potepanja. Okoli vrhov se že nabirajo oblaki, a mene to ne moti. Uživam v razgledu, si malce odpočijem, nato pa sestopim proti markirani poti. Izogibam se snežiščem, ki jih je tudi na južni strani še kar nekaj. Ko dosežem markirano pot grem še na bližnji Kamnitnik (1858 m), nato pa nadaljujem s sestopom. Tudi tu je še sneg. Prečim melišča nad Rido in opazujem po kako lepih krajih hodim 😀. Kmalu sem spet pri pl. Seča, kjer zavijem levo in se spuščam skozi Medji dol. Mestoma je kar strmo. Ko dosežem cesto sem pri Domu Trilobit, od tam se spustim do glavne ceste in se povzpnem nazaj do Doma Pristava, kjer je bilo vse polno avtomobilov. Nekaj ur sem še preživel v prelepi vasici na Gorenjskem 😀, nato pa sem se odpravil proti Stožicam, kjer sem za piko na i temu krasnemu vikendu obiskal koncert skupine Iron Maiden. Slabi dve uri užitkov, petja, odlične energije in glasbe... 😀 Celo na rtv je bil prispevek o tem: https://www.rtvslo.si/zabava-in-slog/glasba/krici-zame-ljubljana-iron-maiden-prestolnico-slovenije-zapisali-v-zgodovino-tezkega-metala/669827
Kakšen vikend je za mano! 😀

Razmere: hodil sem po markiranih in nemarkiranih stezah, a težave z orientacijo nisem imel. Skalaška pot po grebenu je zahtevna, mestoma izpostavljena in šodrasta. Jeklenice so ohlapne, na najtežjem mestu pa je izpuljen klin. Ob poti je še kar nekaj snežišč, ki se jih je dalo obhoditi ali pa so bila položna in lepo prehodna. Trenutno je ob poti veliko cvetja in tako bo še nekaj časa 😍. 

Razmere v Stožicah: razgrete, metalske, z obilo energije in zadovoljstva. Snežišč tu ni bilo hehe 😂.

Zahvaljujem se vsem, ki so na tak ali drugačen način pripomogli, da je bil ta vikend tako zelo lep 😀

Dom Pristava.


Pusti rovt





Narcis kolikor hočeš





Pogled na pobočja Male Golice


Še kar nekaj snega je v visokogorju

Tam sem pa danes že bil (Pusti rovt)

Pogled proti Ptičjemu vrhu s sedla Kočna



Po grebenu proti Korenščici
 



Najvišja točka - Korenščica

Clusijev svišč 😍


Belska planina oz. Svečica


Tu sem naredil kratek obvoz

Na pl. Seča, zadaj greben, ki me je vabil


Žafrani

Skalaška pot je na vseh težjih delih kopna

Avriklji 😍 polno jih je bilo.

Prvi zahtevnejši spust

Nadaljevanje

Najbolj strm del poti.



Pogled na prehojen greben izpod Malega vrha

Mali vrh

Daleč spodaj pa dolina (del Jesenic z okolico)

Proti Vajnežu, Stolu in Vrtači

Kamnitnik

Prečna pot

Rida








Del umetnega jezera Javorniški rovt

Ni komentarjev:

Objavite komentar