torek, 13. avgust 2024

Stol (2236 m) in tam okoli - 11.8.2024

Začel sem skupaj z dnevom blizu vasi Potoki. Vzpenjal sem se po desni strani potoka Srednik po dokaj strmem kolovozu. Na križiščih sem se držal desno. Višje se kolovoz spremeni v pot, ki se v ključih vzpenja pod Ajdno (1046 m). Pod stenami zavijem levo do manjšega sedla, kjer zavijem desno in se ob jeklenicah in klinih dvignem na prej omenjeni vrh. Lepo jutro je bilo 😍 vrnem se na sedlo in sledim markacijam v smeri Valvazorjevega doma. Do tu nisem srečal nikogar, od tu naprej pa je bilo drugače. Za vzpon sem izbral Žirovniško pot in ji sledil navzgor. V jutranjem hladu je bilo prav prijetno 😀. Na sonce sem prišel šele tam, kjer pot zavije desno in se vzpenja po vršnem pobočju proti Prešernovi koči. Preko Malega Stola nadaljujem kar po grebenu nad markirano potjo v smeri Zelenice. Po stezici se povzpnem na najvišjo točko grebena Orličja (2139 m), na drugi strani pa se spogledujem z grebenom Orlic, ki me še čaka enkrat v prihodnosti. Po pavzi se povzpnem še do vrha Stola (2236 m), nato pa sestopim na sedlo in desno navzdol. Sestopil sem kar po isti, torej Žirovniški poti do koče in nato levo navzdol v smeri Završnice. Ko sem dosegel cesto sem zavil desno in po nekaj minutah levo po stezici, ki me v nekaj minutah pripelje na Smolnik (1075 m). Lep vrh z dobrim razgledom, a v teh trenutkih je bilo tako vroče, da sem kar sestopil naprej po stezi. Markirani poti sledim do ostrega levega ovinka. Tam se odločim, da obiščem še bližnji vrh Žičica (800 m), kjer sem si še malce oddahnil, nato pa sestopil po kolovozu in mestoma bolj zaraščeni poti v zahodni smeri. Ko dosežem makadamsko cesto ji sledim mimo podvoza in kmalu dosežem izhodišče. Dovolj hoje je bilo za tale vroč dan, sledil je čas za druženje 😀.

Razmere: na Ajdno je nekaj varoval (zahtevno), sicer pa tura ni bila zahtevna. Nekaj odsekov na turi ni bilo markiranih, a težav nisem imel. Ob zgodnjem štartu sem imel velik del vzpona (kljub južni legi) v senci.

Strm kolovoz



Pod strminami Ajdne


Jutranji pogled z Ajdne na del Julijskih Alp 😍

Pogled proti vzhodu

Prelepa Gorenjska









Žirovniška planina

Pogled proti Bledu, levo Babji Zob, zadaj greben od pogorja Ratitovca proti Krnu


Pogled nazaj na Ajdno


Greben Karavank proti zahodu, spredaj Potoški Mali Stol in Vajnež

Prešernova koča pod vrhom Stola

Pogled na Orličje v ospredju, zadaj Vrtača

Krkotnik in Celovška špica

Pa še Jelenčka in Svačica


Mali Stol s kočo tik pod robom grebena

Tale ni tako debel kot tisti nad dolino Kot


Valvazorjev dom

Smolnik

Nekje na sredi monštrance in svečnika naj bi šla prečno ena stezica. Sem našel njen začetek oz. konec.


Gozdna pot proti izhodišču.

Ni komentarjev:

Objavite komentar