sreda, 3. april 2019

Stolov greben: Breški Jalovec (1613 m) in dalje proti zahodu - 31.3.2019

V nedeljo zjutraj se štirje zapeljemo skozi Breginj in dalje po zanimivi cesti vse do vasi Montemaggiore/ Brezje. Malica ob jutranjem soncu je zelo prijetna. Ko smo pripravljeni se odpravimo po cesti, s katere nas markacije povedejo levo na pešpot z oznako 742. Vzpenjamo se po prijetni gozdni poti. Višje preidemo na travnata pobočja. Ko dosežemo plato (manjšo uravnavo) sredi pobočij začnemo s prečenjem. Pod seboj opazujemo gamse, ki skakljajo sem ter tja. Še nekaj časa se vzpenjamo do mesta, kjer se priključimo na glavni Stolov greben. Zavijemo levo in se vzpenjamo po ali pa ob grebenu. Na severni strani grebena je še nekaj snega. Tu in tam stopimo na sneg, ki je kar trd, zato smo previdni. Kmalu dosežemo Breški Jalovec/Punta di Montemaggiore (1613 m), ki nam ponudi lep razgled daleč naokoli. Po pavzi nadaljujemo po prijetnem travnatem grebenu, ki ima nekaj krajših vzponov in spustov. Do Lanževice/ Punta di Lascovizza (1615 m) ni prav daleč. Od tu se spustimo proti zahodu. Držimo se vrha grebena, kjer ni snega. Izmenjujejo se krajši vzponi in spusti. Na sedlu Križ srečamo večjo skupino planincev. Nadaljujemo po grebenu. Tu in tam je kakšno malo zahtevnejše mesto, ki pa nam ne povzroča težav. Vzpenjamo se do Brinice/ M. Briniza (1636 m), kjer malce počivamo. Lepa nedelja je, zato se nam pretirano ne mudi. Še naprej nadaljujemo s hojo po grebenu proti zahodu. Lepa in na nekaj mestih bolj strma grebenska pot nas vodi proti Velikem vrhu/ M. Testa Grande (1565 m). Ozremo se nazaj in opazimo, da smo prehodili kar nekaj kilometrov grebena. Še naprej nadaljujemo proti zahodu. Markirana pot kmalu zavije na severno stran, mi pa sledimo sledem predhodnikov po grebenu. Za robom se začnemo spuščati. Zaradi rušja iščemo prehode v levo (malce izpostavljeno). Spuščamo se do manjšega sedla, od tam pa po nekaj minutah vzpona dosežemo travnato uravnavo, kjer sta M. Contesa in Mali vrh. Pri anteni naredimo pavzo. Od tu naprej se greben spušča proti dolini. Po pavzi se po isti poti vrnemo skoraj do Velikega vrha, kjer nas kažipot usmeri desno proti vasi Monteaperta/ Viškorša (pot 710). Sprva je pot precej strma, saj poteka naravnost navzdol, nižje pa se položi. Nižje pridemo v prijeten borov gozd. Ko pridemo do roba vasi se spustimo do glavne ceste, kjer kmalu opazimo oznake za vas Cornappo/ Karnahta. Do tja je dobre 3 km. Sredi vasi opazimo table za vas Brezje, kjer imamo avto. Sledi strm vzpon po betonirani cesti. Malce višje se v levo odcepi markirana pot, kateri sledimo. Prečimo nekaj grap, pot pa se ves čas vzpenja. Ko smo spet na cesti se povzpnemo do njenega vrha, kjer opazimo oznake za izhodišče. Zavijemo desno in po 15 minutah smo pri avtu. Malo pavze, nato pa smo se odpeljali nazaj proti domu.

Razmere: nekajkrat smo stopili na sneg, ki je bil zmerno trd. Greben ima nekaj strmejših in zahtevnejših delov. Sestop z Velikega vrha je v zgornjem delu strm, v mokrem pa nevaren za zdrs.

Hvala vsem trem za še eno lepo pomladansko turo :)

Na izhodišču

Breški Jalovec

Čukec nas gleda :)

Zavetišče na severni strani

So nas obletali. Morda jastrebi?

Del Rezijanke, spredaj Skutnikov greben

Divji Muzci v ospredju

Malce ruševja

Sestop

Skozi prijeten gozdič

Ob poti

Nekaj nas še čaka do izhodišča