torek, 26. marec 2019

Potepanje po Benečiji - 24.3.2019

Trije se v nedeljo zjutraj zapeljemo preko mejnega prehoda Robič do vasi Štupca. Po zajtrku se odpravimo čez most, kjer zavijemo levo (pot 723). Sprva je še ravno, nato pa se začnemo vzpenjati. Hitro dosežemo sonce, kjer je prijetno toplo. Pred jeklenico nas preseneti vpisna knjiga in žig. Še malce se dvigujemo do vasi Arbeč, kjer zavijemo desno in sledimo markacijam proti Gorenji Vasi. Še nekaj vzpona nas loči do cerkve Sv. Štandreža, kjer je križišče; mi zavijemo levo po poti 752. Malo gori in malo doli nas vodi pot. Prečkamo cesto in se vzpenjamo proti Uoršiču (966 m). Vse bolj razgledna pot nas pripelje na vrh, kjer se na kratko ustavimo. Sledil je spust na cesto in nekaj časa po njej, dokler nas markacije ne povedejo levo. Čez travnike in skozi gozd se pridno vzpenjamo proti naslednjemu vrhu. Razgledni in cvetoči travniki blizu vrha nas ustavijo, da se malce zazremo naokoli. Kako lep dan imamo! :) v nekaj minutah dosežemo Ivanac/ M. Joanaz (1167 m), kamor smo se vrnili po enem letu. Po kratki pavzi se spustimo na cesto in ji sledimo navzdol. V levem ovinku nas markacije povedejo na markirano pot, ki se spušča po vlaki. Spust se konča na škrbini Šintonin, kjer le prečkamo cesto in nadaljujemo proti Malghe di Porzus. Sprva se vzpenjamo po stezi, višje pa po cesti. Pri kočici je kar nekaj ljudi. Zavijemo desno v smeri Špika (924 m). Preko vrha Topli Uorh (972 m) ga po razgibani poti kar hitro tudi dosežemo. Tam naredimo pavzo za malico in počitek. Vrnemo se do kočice in nadaljujemo po markiranem kolovozu. Vzpnemo se na vrh Jauar (1005 m), nato pa nadaljujemo po grebenu. Preko Karnice (991 m) dosežemo razgledne travnike, kjer se pot začne spuščati proti cesti. Ko jo dosežemo zavijemo desno in se spuščamo cca. 1,5 km do razpotja. Zavijemo desno in nato čez nekaj 10 m še enkrat desno na makadamsko cesto, ki poteka malo gori in malo doli. Meni se vleče, saj nisem ravno lahko hodil. Ceste je za cca. 7 km. Ko pridemo do asfaltirane ceste blizu Agriturismo Zaro zavijemo levo in se sprehodimo do državne meje, kjer nas markirana pot z oznako 744 povede desno na strm kolovoz. Višje hodimo malo gor in malo dol, poti pa kar ni konec. Vesel sem bil, ko doseževa vasico Čarni Varh/ Montefosca. Na bližnjem travniku je pavza in sončenje. Ker sem imel težke noge sem prvi začel s sestopom po prijetni poti z oznako 735. Počasen sestop mi je prav prišel. Spodaj smo se počasi zbrali; tisti, ki so imeli več moči so osvojili še kak dodaten vrh (M. Lubia in M. Vogu). Skupaj s temo smo se podali proti domu.

Razmere: poti so markirane in nezahtevne. Celoten krog je precej dolg (skoraj 30 km in kar nekaj višinskih metrov), seveda se da turo skrajšati. Dobro je imeti s seboj zemljevid, da ne bo težav. Priporočam obisk teh lepih krajev :)

Hvala obema za slike, turo, prevoz in lep dan :)

Blizu izhodišča

Prijeten kuža ob poti

Zanimiva vasica

1. Zdravo!

Zanima me ali je bil kdo na vrhu Lubije? Če je bil ali mi lahko napiše če je vrh razgleden.