sreda, 13. junij 2018

Kaluder (1980 m) - 12.6.2018

S Silvijem sva se že lani dogovorila, da bova skupaj šla na ogledno turo na Kaluder. Torek je bil pravi dan za to, čeprav je bila napoved vremena negotova. Pridruži se nama še Tinka in tako se zgodaj zjutraj odpeljemo do Vrsnika (Pod Zjabci). Še pred šesto uro se odpravimo navzgor po markirani poti proti pl. Za Skalo. V zmernem tempu sledimo lepi gozdni poti navzgor. Tu in tam se odpre lep pogled na gore nad Sočo. Soparno je, vlaga je zelo visoka. Ves čas pot lepo vijuga sem ter tja. Tinka se odloči, da bo šla proti Velikim vratom, midva pa kreneva desno proti pl. Za Črnim vrhom (odcep se nahaja na višini blizu 1500 m pri manjših kotanjah; dobrih 5 minut za tem, ko prvič zagledamo streho planine Za Skalo). Stezica naju vodi večinoma po ravnem proti desni. Mimo koče slediva delno zaraščeni travnati poti, ki se malce vzpenja in spušča. Čez slabih 30 minut hoje po tej stezi zagledava pl. Za Črnim vrhom, okoli katere je vse zaraščeno. Pred nama se pokaže Kaluder in že gledava, kako ga bova "naskočila". Od planine greva nekoliko proti levi v smeri vrha. Najprej je macesnov gozd, preden prideva na melišče pa naju čaka še nekaj pretikanja skozi rušje. Malce greva proti desni, da prideva na del melišča, ki se dviga in se višje spremeni v manjšo grapo, ki pripelje do sedla v grebenu Kaludra (ta prehod se dobro vidi s planine - gledamo "glavno" grapo desno od predvrha - slika). Ta del poti je strm in mestoma zoprn. Na sedlu zavijeva levo in iščeva ter se plaziva skozi poseke med rušjem. Kakšen prehod je malce zahtevnejši. Po 15 minutah sva ven iz najhujšega ruševja in slediva skromni stezici nekoliko v levo navzgor vse do grebena. Do vrha naju čaka še nekaj hoje po ali pa malo pod grebenom. Možic naznanja vrh Kaludra (1980 m). Vreme se dobro drži, midva pa tudi :). Sledi malo malice, počitka in uživanja. Pred odhodom se slišiva s Tinko, da se dobimo spodaj na planini. Od vrha kreneva naprej po delno rušnatem grebenu, dokler skromna stezica ne zavije desno na nekoliko širšo pot, ki preči daleč pod Babo. To pot kmalu zapustiva in gledava za prehod v levo proti kotanjam levo spodaj. Hitro najdeva ustrezen prehod spodaj na melišče in po njem do stezice, ki pelje z Pradoline proti planini (najin prehod je označen na eni izmed slik). Kreneva levo in se z rahlimi vzponi in spusti bližava planini, kjer naju že čaka Tinka. Skupaj se odpravimo po stezi, ki se spusti pod planino do bližnjega gozda, nato pa se v kljičih spušča navzdol. Po krajši pavzi nadaljujemo po lepi stezici. Nižje prečkamo šodrasto grapo in se še naprej spuščamo proti levi. Še eno stopnjo nižje prečkamo velik podor. Ko smo spet v gozdu se malo lovimo in iščemo stezo, najdemo jo po grebenčku nekoliko desno. Spustimo se do kamnitega zidu, nato pa levo čez travnik do nekdanje vasi Črča, od tam pa naprej po stezi do ceste. Zavijemo desno, do avta nas ločita še slaba 2 km ceste. Ta del je zelo vroč, zato nam prija postanek ob vodi, ki teče blizu izhodišča. Sledi še vožnja domov, vmes pa naredimo še en postanek.

Razmere: na poti sta 2 snežišči, ki ne predstavljata težav (skoraj ravnina). Vzpon na Kaluder je zahtevno brezpotje. Malo pretikanja skozi rušje nam ne uide. Steze se tu in tam izgubljajo, le redko srečamo kakega možica. Najine prehode sem nakazal na slikah.

Hvala obema za prevoz, slike, družbo in lepo turo :)

Bavški Grintavec

Po šodru

Nad glavnim meliščem

Proti grebenu

Na grebenu, pogled proti planini

Rušje, rušje, rušje.... prehodi so!

Pogled na Greben Kaludra... Bilo je zanimivo :D

Blizu vrha

Greben proti V. Babi

Silvij se bojuje z rušjem

Stara mulatjera, ki vodi pod Babo

Našla sva dober prehod po jeziku melišča med rušjem

Spodaj v dolini

Pogled na najino smer sestopa z grebena