sobota, 3. oktober 2020

Tosc (2275 m) in Viševnik (2050 m) - 30.9.2020

Na zadnji septembrski dan smo šli preverit, če v hribih že kaj diši po zimi 😁. Tako smo se trije v sredo zjutraj odpravili do Rudnega Polja. Spodaj na Pokljuki je bilo še kar hladno, ko pa smo se začeli vzpenjati navzgor je bilo hitro bolje. Nad pl. Konjščico smo že bili na soncu. Prve zaplate snega se začnejo pod Jezerci, kjer nadaljujemo levo in sledimo gazi proti Studorskemu prevalu. Po pavzi nadaljujemo po markirani poti in prečimo pobočja pod Toscem. Na poti prečimo nekaj plazovin, ki so priletele s strmih pobočij nad potjo. Ko se pobočja položijo smo pri klopici in križišču poti, kjer zavijemo desno in sledimo neoznačeni, a dobro vidni stezici. Prvi del je večinoma travnat in kopen, višje pa je nekaj snega, gaz je bila že narejena. Ko prispemo na vršna pobočja Tosca (2275 m) se nam odpre čudovit pogled naokoli 😍 😀. Vmes pokukamo še proti vzhodni grapi, nato pa nadaljujemo na bližnji vrh. Tu si vzamemo dovolj časa za razgledovanje, uživanje in počitek. Le kam naj bi se nam mudilo, ko je tu tako lepo? 😀 Vmes večkrat zabobni in izpod Vernarja se usuje kak manjši plaz. Sestopimo nazaj po isti poti. Zgornji del, kjer je sneg, izkoristimo za zimske radosti, prav prijetno je 😀. Ko prispemo nazaj na markirano pot ji sledimo proti Studorskemu prevalu. Zaradi snega in strmih pobočij nam prečna pot proti Srenjskemu prevalu ne diši, zato se spustimo proti Jezercem, kjer je nekdo postavil ličnega snežaka. Odločimo se, da gremo še čez Viševnik. Tako se začne vroč vzpon proti Srenjskemu prevalu. Malokdaj mi je bilo letos tako vroče kot tu gori. Na sedlu nas pričaka sapica vetra, ki dobro dene. Nadaljujemo po delno zasneženi poti. Dobro nam gre in brez kakšnih posebnih težav dosežemo Viševnik (2050 m) 😀 . Tu imamo še zadnjo daljšo pavzo preden začnemo sestopati proti izhodišču. Snega je malo, je pa zato več blata. Spodaj je bolje in kaj kmalu smo na cesti, kateri sledimo do izhodišča. Med vožnjo nazaj opazujemo gore v barvah sončnega zahoda, še malce kasneje pa pokuka na plano (skoraj) polna luna 😍.

Razmere: snega je bilo malo. Zimske opreme nismo potrebovali, vse poti so bile že zgažene.

Zahvaljujem se obema dekletoma za prijetno družbo, turo, slike... 😀