torek, 31. julij 2018

Odprava na Elbrus 1.del: prihod, nastanitev, aklimatizacijske priprave in počitek - 13.7. do 18.7.2018

V petek, 13.7. se nas je pet odpravilo proti Dunajskemu letališču. Že tu smo imeli nekaj komedij glede prtljage. Malce komplicirajo se mi zdi. Ko nam uspe vse urediti nas je čakal let proti Moskvi. Prvič sem letel, bilo je ok. Ponoči nas je čakal še let v Mineralnye Vody, kamor prispemo pozno ponoči. Najboljše od vsega na avionu so bile stevardese :). Tu nas že čaka dogovorjeni prevoz in pelje nas po precej zanimivih cestah vse do kraja Azau, kjer imamo rezerviran hotel. Po zajtrku gremo vsi spat, saj smo dolgo potovali. Eni spimo malo več, drugi malo manj, vsi pa smo budni za nogometno tekmo za 3. mesto. Sledi večerja, po njej pa se malo dogovarjamo za naprej. Kljub vsemu spanju ta dan gremo kmalu v posteljo.

Čakamo na Dunaju. Foto: Boris S.

F: Domnov telefon :)

Naš hotel. F: Domen K.

V nedeljo ne kaže na lepo vreme, a vseeno naredimo prvi aklimatizacijski vzpon. Šofer nas zapelje v Terskol, mi pa se podamo po stari cesti proti Elbrusu. Cesta je lepa, ljudi je kar nekaj. Kar hitro začne deževati in dežuje ves čas naše ture. Obširnih razgledov žal ni, nas pa fascinira velik slap, ki teče blizu ceste. Nadaljujemo po svetu, ki se odpre in na desni zagledamo observatorij. Bolj, ko se mu bližamo, bolj piha veter zato se na višini cca. 3100 mnm odločimo, da bo dovolj za danes. Po isti cesti tudi sestopimo nazaj do izhodišča. Ko smo že v dolini se pokaže celo sonce. Malo pavze, nato pa nas šofer odpelje nazaj do hotela. Sledi nekaj počitka, nato pa si ogledamo finalno tekmo Svetovnega prvenstva v nogometu in to skupaj z nemci, s katerimi bomo skupaj na gori. Po večerji se pripravimo za odhod na goro, nato pa sledi spanje.

Observatorij

F: Boris S.

V ponedeljek se z nahrbtniki in težkimi potovalkami odpravimo proti gondoli, ki nas pelje na goro. Na postaji Mir se nam prvič prikaže Elbrus, nato se spet ovije v oblake. Ko pridemo do vrha gondole nam z ratraki odpeljejo prtljago do naše kočice, mi pa sestopimo peš. Bivamo na višini prb. 3715 mnm. Tu pa šok: kontejner, v katerem bivamo je povsem vlažen in zelo mrzel. Med nami je bilo kar nekaj nezadovoljstva in težkih besed, a smo to rešili. Dogovorili smo se za red na gori. Sledilo je kosilo, po njem pa naslednja aklimatizacijska tura. V megli smo se podali po pobočju do višine cca. 4050 m. Vzeli smo si nekaj pavze, nato pa spust nazaj proti "kučici". Ko smo mi že nizko srečamo Borisa, ki je moral urediti nekaj stvari, zato je prišel za nami. Sledil je počitek, nato pa večerja. Po njej pa še nekaj družabnega večera, nato pa smo šli spat.

Načrt

F: Domen K.

Kaka faca :D. F: Boris S.

Razgled. F: Duško B.

Prvič se nam pokaže Elbrus

Celo naselje pod goro

Ratraki ves čas v pogonu

F: Duško B.

Naš kontejner. F: Boris S.

Duško

F: Boris S.
V torek je sledila zadnja aklimatizacijska tura. Po zajtrku smo se podali po pobočjih Elbrusa navzgor. Za nas, ki smo bili resnici na ljubo najbolje pripravljeni od vseh, to ni bil tak zalogaj, a smo se prilagodili ostalim. Hodili smo počasi, zame malce prepočasi, poleg tega pa smo se res veliko vstavljali. Nismo bili ravno navdušeni, a jaz sem brez težav sprejel, da bomo tako hodili. Dober trening za psiho. Na višini malo nad 4500 mnm smo se ustavili. Večina jih je šla še malo naprej, mi pa smo imeli dovolj, zato smo sestopili. Nazaj je šlo kar hitro. Sledil je počitek, nato pa kosilo. Malce druženja, pa spet počitek in pogovor. Po večerji smo se vsi skupaj malce družili in si izmenjali zgodbe in izkušnje. Kot vse dni smo tudi danes šli kar zgodaj spat.

Čarobno in mrzlo jutro

Pogled na oba vrhova Elbrusa

Priprave. F: Domen K.

F: Domnov telefon :D

Pobočje

Smučarja. F: Boris S.

F: Duško B.

Tu nekje smo zaključili za danes

Sestop. F: Boris S.
Sreda je bila namenjena počitku. Počitek je pomemben dejavnik, ko si na višini. In res smo zelo veliko počivali, celo toliko, da smo bili malce "zaležani". Vmes smo pomagali, kar je bilo potrebno. Zvečer je sledilo dogovarjanje glede vzpona na vrh, ki nas je čakal. Dobro smo se pripravili na turo. Kako težko sem že čakal dan vzpona! :) sedaj je bil pred vrati.

:). F: Boris S.

F: Domen K.

Nošenje vode. F: Boris S.

Vodnik, kuharica in organizatorka. F: Boris S.