torek, 23. januar 2018

Turska gora (2251 m) in tri Rinke (2289, 2374 in 2433 m) - 23.1.2018

Ko prileti povabilo za v hribe, potem se seveda to sprejme, če res ni kaj nujnega.
In tako smo se trije v torek ob 5ih podali proti Kamniški Bistrici in še malo naprej po cesti do prb. 725 m nad morjem (ostri desni ovinek, kjer je cesta precej slaba). Zaradi nižjega avtomobila smo tam spodaj poiskali prostor in parkirali. Po zajtrku smo se podali po cesti navzgor. V 20 minutah smo v Koncu, kjer gremo rahlo v desno po cesti, ki se kaj kmalu spremeni v stezo. Ta se vije levo- desno, dvakrat si pomagamo z jeklenicami, ki niso ravno v dobrem stanju (previdno). Nekaj trdega snega je že tu, zato smo previdni. Tu dohitimo par, ki se podaja v isto smer. Malo se pogovorimo, fant nam pove o razmerah tu gori, saj jih pozna. Veseli, da smo to izvedeli se podamo naprej. Ko pridemo čez ta prvi hrbet se pot položi. Sledimo sledem predhodnikov. Ko pridemo nad strnjen gozd (cca. 1300 m) se teren postavi nekoliko bolj pokonci, sneg pa je večinoma kar trd, tako, da se opremimo z zimsko opremo in nadaljujemo z vzponom. Malo se menjujejo bolj trde snežne razmere ter mehkejši, slabše predelan sneg. Hodimo po odprtem, zato tu precej piha, pa tudi sonca skoraj ni. Vidi se, da je močan veter v preteklih dneh vplival na stanje tu gori. Iščemo bolj trdo snežno podlago. Zavijemo levo in se dvigujemo po flanki, ki nas po pol ure pripelje do roba, kjer zagledamo Bivak pod Skuto na desni strani. Tu pošteno piha, zato si damo dereze dol in odhitimo v bivak na malico. Tudi znotraj je hladno, a vsaj vetra ni. Nekdo (verjetno ženska :D) je pozabil modrc v bivaku. Tu opravimo konkretno malico. Kasneje prispe še par, ki smo ga spodaj prehiteli. Izmenjamo nekaj besed, nato pa se mi odpravimo naprej. Od bivaka gremo prečno proti Turski gori. Iščemo sledi predhodnikov. Hitro smo na vrhu Turskega žleba, skozi katerega pošteno vleče. Nadaljujemo desno pod grebenom, da se izognemo hujšemu vetru. Prečimo dokaj strma pobočja, sneg je tu dokaj trd in dereze dobro prijemajo. Višje na grebenu je nekaj napihanega snega, težav nimamo. Kar hitro smo na vrhu Turske gore (2251 m). Za čudo tu niti ni tako pihalo, zato smo si vzeli nekaj minut pavze. Kljub oblakom je bilo zelo lepo :). Kmalu smo začeli s previdnim sestopom po isti poti do vrha žleba. Odločili smo se, da gremo tudi proti Rinkam, saj tu ni tako pihalo. Prečimo v levo in nato v desno navzgor po svoje v smeri Rink. Ko pridemo na zgornji plato, smo hitro na Mali Rinki (2289 m). Tu spet nekajkrat močno zapiha, a se le odpravimo naprej v upanju, da bo tam bolje. Nekoliko strmejši vzpon nas pripelje pod Koroško Rinko, še prej pa zavijemo desno in se povzpnemo na nekoliko nižjo Štajersko sosedo (2374 m). Tu spet močno piha, mi pa prečimo pod zadnjim vrhom do primernega prehoda navzgor. Do vrha Koroške Rinke (2433 m) se izmenjujejo trda snežna podlaga in mehkejši, slabše predelan sneg. Kratek postanek, saj nas preganja mraz. Spuščamo se po isti poti, nižje pa gremo nekoliko v desno proti kotanji. Malce je neprijetno, saj nas nekajkrat preseneti močnejši sunek vetra, kar ni ravno prijetno, saj ti lahko podere ravnotežje. Nekajkrat sem bil kar blizu tega, da bi me pretehtalo naprej na nos. Po enem od stranskih grebenčkov se spuščamo do bivaka, od tam pa naprej po isti poti navzdol. Nižje je sneg malce odjužen, tu in tam se naredi kakšna cokla. Hitro napredujemo in že smo spet v gozdu, kjer pospravimo opremo. Sledi nekaj dričanja do roba, potem pa spust do ceste in po njej do izhodišča. Zgornji del ceste je delno pomrznjen in zasnežen, a nekateri so se vseeno odpeljali do Konca. Pri avtu sledi še malo malice in pavze, nato pa vožnja nazaj proti domu.

Razmere: nižje večinoma trd sneg, pod bivakom je kar nekaj prediranja in slabše predelanega snega (veter), od bivaka naprej pa večinoma dokaj trdo in fino za dereze. Tu in tam je veter nanesel sneg in tam se predira (ta mesta se da vizualno ločiti od tršega snega). Se pa snežne razmere lahko spremenijo v nekaj korakih. Veter je tu res naredil svoje. Splošno so razmere kar dobre, večjih težav nismo imeli. Nazaj grede je bilo mestoma nekoliko odjuženo. Naklonina terena je do okoli 40 stopinj, mestoma je izpostavljeno. V močnejšem vetru ni ravno dobro tu hoditi.

Seveda je treba vedeti, da se bodo razmere do vikenda že spremenile!

Hvala obema za prvo pravo letošnjo zimsko turo :)