ponedeljek, 31. december 2018

Mali (1963 m) in Veliki (2121 m) Babanjski skedenj - 29.12.2018

Kljub temu, da sem prišel v petek dokaj pozno domov, se sobotnemu povabilu na turo nisem mogel upreti.
Tako smo se štirje v soboto zjutraj odpeljali do Žage (Njivica). Po zajtrku smo se skupaj z dnevom podali po sprva zaraščeni poti proti pl. Baban. Po 15 minutah pridemo do križišča, kjer zavijemo desno (naprej Hlevišče in Skutnik). Čez melišče se povzpnemo v gozd. Dokaj strma pot se vzpenja v ključih. Tik pod ostanki zgradb opazujemo sončni vzhod (lepo!! :)) precej strma in mestoma izpostavljena pot nas vodi navzgor po gozdem hrbtu vse do pl. Ognjenik. Zaradi inverzije je tu precej toplo. Po kratki pavzi sledimo markacijam mimo planine proti desni. Višje pridemo na široko stezo, ki nas pripelje pod pl. Baban. Povzpnemo se prav do nje, da tam naredimo malo daljšo pavzo. Markacije zavijejo v travnato dolino proti sedlu Med Baban, mi pa se spustimo nekaj metrov nazaj do široke steze pod planino in nadaljujemo po njej proti levi (gledano navzdol s planine). Po nekaj minutah, preden pridemo na rob zavijemo levo in nadaljujemo po široki stezi, ki se vzpenja v ključih. Iz gozda kmalu pridemo na travnata pobočja in po 15 minutah se združimo s potjo, ki pripelje z Gozdeca. Nadaljujemo levo in kmalu smo spet na (neoznačenem) razpotju. Zavijemo desno in prečimo pod Malim Babanjskim skednjem (1963 m). Steza nas vodi v levo strmeje navzgor na travnato pobočje. Na robu se nam odpre lep pogled na Kaninske gore. Zadnji vzpon na vrh je nekoliko zahtevnejši, malce moramo tudi poplezati. Po pavzi se spustimo nazaj do sredine travnatega pobočja, kjer nas možic povede v desno in po gredini se spustimo nazaj na pot proti naslednjemu cilju. Od tu naprej je pot delno zasnežena, sneg je bil mehak, stopinje pa narejene. Najbolj zoprnih je nekaj metrov prečke. Na robu zavijemo desno in se vzpenjamo po vršnem pobočju, ki je večinoma kopno. V okolici grebena nas pričaka trd sneg. Hitro dosežemo Veliki Babanjski skedenj (2121 m), kjer se nam odpre razgled od megle nad morjem pa vse do Dolomitov. Kakšen dan! :). Nekaj časa se zadržimo, nato pa nadaljujemo ob grebenu proti zahodu. Ko se steza prevesi bolj na severno-zahodno stran je kopnega sveta konec, zato si nadenemo dereze in cepin ter sestopamo po trdem snegu skozi zanimiv kraški svet. Iščemo najboljše in najlažje prehode. Naš cilj je markirana pot pod Veliko Babo. Gremo malo levo in desno, malce gor in malce dol, tu pa tam sledimo kakemu možicu in pazimo na brezna. Ko pridemo do markirane poti začnemo po njej sestopati. Sprva je še sneg, nižje pa ga zmanjkuje. Preverimo, če je kakšna možnost prehoda proti Skutniku, a je do tja precej daleč, razmere pa nam niso bile poznane, zato zavijemo nazaj na marikirano pot in se spuščamo po travnati dolini. Steza je markirana, a dokaj težko sledljiva. Po prb. 45 minutah smo spet na široki poti pod pl. Baban, od tam pa se spustimo po že znani poti proti Žagi. Še preden se povsem stemni, smo v dolini, kjer je precej hladneje kot višje. Sledila je še vožnja domov.

Razmere: do prb. 1800 m je pot kopna, do vrha Velikega skednja pa je na poti nekaj snega, ki je bil ob našem obisku večinoma mehak. Če nadaljujemo čez pode pod Babo, pa je potrebna zimska oprema, saj je sneg trd. Pozor na številna brezna. Težav z orientacijo nismo imeli. Tura je kar dolga za kratek zimski dan.

Hvala vsem trem za to zanimivo in zabavno turo :)