ponedeljek, 4. maj 2020

Stol (1673 m) - 3.5.2020

Trije smo se v nedeljo zjutraj zapeljali v Kobarid, od tam pa smo se odpravili po markirani poti v smeri Stola. Kaj kmalu smo šli v levo do razgledišča Mali rob, malce višje pa še v desno do razgledišča Veliki rob. Do obeh je cca. 5 minut hoje, razgled na okolico Kobarida pa je zelo lep. Nadaljevali smo po markirani poti skozi gozd do mesta, kjer nas tabla z napisom »ŽENA - 2*« usmeri desno. Človek si lahko pod tem zapisom predstavlja marsikaj, sam sem malce upal, da nas čakata na vrhu dve darežljivi ženi oz. ženski, a tega žal nisem dočakal ☺☺ . Smo pa hitro osvojili Babo (772 m). Tudi od tu je bil lep razgled. Vrnemo se na markirano pot in nadaljujemo po njej. Malce hodimo po vlakah, višje pa se vzpenjamo ob grebenski rezi. Vse bolj se odpira in kar naenkrat se znajdemo na robu pogorja. Nadaljujemo po položni poti. Vse bolj razgledna steza nas popelje čez Starijski vrh (1146 m) proti lovski koči. Po kratki pavzi sledimo cesti na južni strani grebena, ki nas pelje mimo bivaka Hlek. Prijetni in položni cesti sledimo še kar nekaj časa. Ob prijetnem vzdušju pot hitro mineva in že smo na križišču cest. Sledimo v smeri Stola do konca ceste. Markirana pot zavije v desno proti manjšemu grebenu, mi pa sledimo slabši, a vidni stezici, ki se zelo položno vzpenja ves čas malce pod grebenom na južni strani. Nismo vedeli, da ta stezica sploh obstaja. Sledimo ji in na koncu se že skoraj malce vleče. Ko se konča smo tik pod grebenom in markirano potjo. Od tu smo v nekaj minutah na vrhu Stola (1673 m). Razgled je lep; od Dolomitov, Karnijcev, naših hribov pa vse do morja se je videlo, le hladen veter nam ni najbolj prijal. Po pavzi smo se spustili po markirani poti, nižje pa smo zavili mimo pl. Božca. Pri njej zavijemo desno in skočimo na bližnji Mali vrh (1405 m), od tam pa nadaljujemo po grebenu, ki poteka nad cesto, po kateri smo se vzpenjali. Tu vidimo marsikaj; od lepih rožic in prijetnega gozdička do okostja ene od živali. Ni da ni hehe ☺☺. Po gozdnatem grebenu, ki je prekinjen z manjšimi travniki se počasi spuščamo in dosežemo Vršanjo glavo (1354 m). Za njo še malce sledimo grebenu, nato pa se spustimo nekaj 10 m do ceste in po njej sestopamo. Sproti si ogledamo še bivak Hlek. Na križišču poti proti koncu grebena zavijemo desno v smeri vasi Staro selo. Sprva se spuščamo po položni stezici, nato pa raje sledimo markacijam po strmejši varianti, ki večkrat preseka položno pot. Dobro markirana pot se sprva strmo, nižje pa malce bolj položno spušča navzdol. Kar nekaj časa sledimo poti, ki nas po slabi uri pripelje v Staro selo, kjer zavijemo levo. Hitro dosežemo cesto Robič – Kobarid in ji sledimo vse do izhodišča. Hoja skozi drevored je bila še kar prijetna.

Razmere: snega ni bilo. Poti so lepo markirane, le kakšen čas na tabli je morda malce »navit« za povprečen tempo. Tura opravi kar nekaj kilometrov. Da nismo hodili vse po isti poti nazaj smo si malce popestrili turco (možnosti je seveda še več).

Zahvaljujem se obema sotrpinoma za povabilo in za to lepo turco ☺.

Kobarid

Levo na Mali rob

Razgled z Malega roba

In še razgled z Velikega roba

Matajur

Hmm, le kaj pomeni ta zapis? :)

Krn z okolico

Po cesti

Travnata pot

Pogled nazaj

Cesta, ki se spušča na južno stran

Tej stezici smo sledili

Kar dolg greben proti Kobaridu

Polovnik z dodatki

Pl. Božca

Tudi kaj takega smo našli

To pa je bula

Drevored

1. Kaj vračali ste se po poti pristopa? Lepe fotke, ni kaj, tudi vreme je bilo tapravo.