sreda, 23. januar 2019

Sončni zahod, polna luna in Matajur (1642 m) - 20.1.2019

Za to, malo drugačno dogodivščino se nas nabere kar 8. V nedeljo se ob 11:30 odpeljemo do parkirišča nad vasjo Avsa, kjer komaj dobimo kaj prostora za parkirati. Pripravimo se za odhod. Precej toplo je, snega pa je tu cca. 10 cm. Sledimo dobro shojeni stezi skozi gozd in čez travnike. Ob pestrih debatah ura hitro mine in že smo blizu ceste. Po pavzi sledimo sledi na bližnji Srednji vrh (1320 m), kjer je tudi vzletišče. Kratek spust nato pa vzpon na Mrzli vrh (1358 m). Razgled je že tu odličen, a to je šele ogrevanje. Spustimo se na cesto in nadaljujemo po njej. Gremo po stari smeri, zato nadaljujemo proti levi in okoli ovinka po položni cesti. Vmes se nam priključi pot iz Italije. Oznaka te poti je 736. Po pavzi še naprej hodimo po cesti, a hitro spet pridemo na sonce, ki nas lepo greje. Ura neusmiljeno teče, zato nekateri malce pospešimo z vzponom na greben pod vrhom z namenom, da vidimo vzhod lune. In res smo ga. Fantastično :) pokukala je za Batognico. Lunca nas gleda, mi pa hitimo proti vrhu Matajurja (1642 m). Počasi se začenja "šov" narave. Naslednja ura je zame tako čudovita, da težko opišem. Morda bi šlo nekako takole:
Sonce zahaja, vse oranžno postaja, lunca se dviguje, meni pa sape zmanjkuje :)
Počasi se temni, delu ekipe se že mudi nazaj, mi pa smo na vrhu še kar nekaj časa. Počasi se v Furlaniji prižigajo lučke. Čudovito, res. Je mrzlo, a smo dobro pripravljeni tudi na to. Kake pol ure za prvo skupino začnemo s sestopom po grebenu in nato levo navzdol po mestoma kar globokem snegu (slabe pol metra). Lunca sije, mi pa uživamo. Dobro napredujemo. Lučk ne potrebujemo, saj luna odlično sveti. Pod Mrzlim vrhom zavijemo levo na stezo in se počasi spuščamo proti gozdu, kjer ujamemo prvo skupino. Nadaljujemo do izhodišča, lunca pa nam kaže pot :). Veseli smo, da nam je tako super uspel ta dan. Zapeljali smo se nazaj proti domu.

Razmere: poti so shojene, snega je gori slabe pol metra, v zametih tudi več.
Danes so razmere že drugačne!

Hvala vsem, ki ste sodelovali na tej dogodivščini in pripomogli k tako lepemu dnevu :)